1700 geïnspireerde medewerkers

Kingspan

All-in-one CMS

KINGSPAN is wereldleider op gebied van isolatie, gebouwschil- en geveloplossingen.  Ze waren op zoek naar een partner die voor hen snel, een toegankelijke en veilige website kon bouwen ter ondersteuning van hun allereerste 'Innovation Week', een evenement om de zin voor innovatie aan te wakkeren bij alle medewerkers in de groep. 

De uitdaging

Via een beveiligde website moesten medewerkers uit de hele wereld:

  • De event agenda kunnen raadplegen;
  • Online webinars kunnen volgen; 
  • Innovatieve idee├źn kunnen aandragen;
  • En zich kunnen registreren voor de Global Digital Challenge. 

De grootste uitdaging binnen dit project was de tijdslimiet. In drie weken moest de site vormgegeven, ontwikkeld, getest en uitgevoerd worden. Daarnaast moesten video's toegevoegd worden, die moeiteloos en gelijktijdig gespeeld konden worden. 

Het resultaat

De website werd door Oak Street binnen drie weken afgeleverd en bevatte naast de kalender, ook video's, teksten en formulieren om de medewerkers zoveel mogelijk te betrekken bij de verschillende initiatieven. Bovendien werd gebruik gemaakt van een beveiligde password-less inlogprocedure, zodat de vertrouwelijke content veilig op de website stond. 

Dankzij de gebruiksvriendelijke back-end kon Kingspan eenvoudig content updaten, nieuwe video's uploaden en bezoekersaantallen monitoren. 

De website bleek bovendien een zeer praktische communicatie-tool voor Kingspan te zijn en wordt daarom vandaag gebruikt als platform om op dagelijkse basis  innovatieve projecten en initiatieven te delen tussen de verschillende afdelingen van Kingspan over de hele wereld. 


"Oak Street was een onmisbaar onderdeel van onze eerste Innovation Week. Het bouwen van de website in een korte tijd, het aanreiken van passende oplossingen en de support doorheen de Innovation Week (en daarna!) was voor ons van groot belang."

Emily Maguire, Digital Brand Manager at Kingspan