Digitaal talent regionaal mobiliseren.

Digitals.career

Kentico Project Integrations

Digitals.career helpt hun klanten om de juiste freelancer te rekruteren voor hun (digitale) projecten. Begin 2019 werd gekozen voor een naamsverandering, nadat ze hun diensten als rekruteringspartner wilden gaan uitbreiden. Intussen zijn ze uitgegroeid tot partner in het aantrekken van freelance talent voor een hele reeks aan mooie bedrijven in de B2B-sector. 

De uitdaging

Voor hun naamsverandering, werkten ze exclusief voor bedrijven die deel uitmaakten van de Comma Group. Er werd enkel intern gewerkt, voor de bedrijven die lid waren van de groep. Vandaar bestond hun online aanwezigheid enkel uit een pagina op de website van Comma Group. Toen de nieuwe naam, Digitals.career, en hun nieuwe aanpak ter sprake kwam, was er nood aan een op zich staande website die zowel aantrekkelijk is naar freelancers toe als ook hun projecten in de kijker zet voor (potentiële) klanten.

Wat voor hen heel belangrijk was, was dat ze zelf hun website konden personaliseren. Van afbeeldingen en blogartikelen, tot de gegevens van de recruiter en call-to-action knoppen. Naargelang de instellingen van de kandidaat moest er een slimme zoekfunctionaliteit aanwezig zijn om op locatie te kunnen zoeken en die vacatures te tonen die in de buurt van de kandidaat zijn. Daarnaast moest hun website ook geïntegreerd kunnen worden met een extern Applicant Tracking System om vacatures te publiceren en sollicitaties van kandidaten op te vangen.

Ik kan onze samenwerking met Oak Street het best beschrijven met een quote van Steve Jobs: “Geweldige zaken worden nooit door één persoon gedaan. Ze worden gedaan door een team van mensen”

Jill Neuhard

Onze aanpak

Voor dit project begonnen we van nul. De website werd gecreëerd in Kentico, wat toelaat om eenvoudig te connecteren met hun bestaande ATS (Applicant Tracking System). Gezien het belang van eenvoudig en goed contentbeheer, voorzagen we dat het toevoegen en beheren van de content op een heel intuïtieve manier kon gebeuren. Daarnaast hebben we ook een mediabibliotheek opgezet, waarin ze al hun afbeeldingen eenvoudig kunnen beheren.  

We merkten dat het, naast eenvoudig content beheer, ook belangrijk was om de content zo relevant mogelijk te kunnen maken. Daartoe voorzagen we de mogelijkheid om die te personaliseren. Via regels, die ze zelf kunnen opstellen in de rules engine, wordt de content gepersonaliseerd voor de kandidaten.  

Ook werden de juiste call-to-actions voorzien, waarmee snel en eenvoudig kan gesolliciteerd worden. 

Het resultaat

Op 5 weken tijd werd een volledig nieuwe website ontwikkeld voor Digitals.career

  • waarop kandidaten op basis van hun locatie makkelijk kunnen solliciteren, ook via mobiel
  • Informatie over Digitals is makkelijk terug te vinden en bewerkbaar door de Digitals medewerkers.