De toekomst van content marketing - Maak het hyperpersoonlijk!

Marketing

Content produceren an sich is niet moeilijk. Technologie heeft bovendien de drempel om online berichten de wereld in te sturen drastisch verlaagd en ondersteunt marketeers in het creëren ervan. Content creation robots staan vandaag reeds in voor een groot deel van de artikels op nieuwssites. En geen mens die het verschil merkt. Het resultaat? Exponentieel groeiende content die Business en Marketing afdelingen onder druk zet om, door de massa content heen, toch haar doelgroep te bereiken. Tijdens ons event op 14/2 onthulde Oak Street en haar partners, Invisible Puppy en Kentico hun geheim om ervoor te zorgen dat content opvalt, de juiste snaar raakt en mensen aanzet tot conversie : ga voor hyperpersonalisatie en gebruik technologie om het waar te maken!

Kies voor kanalen en content types die passen bij jouw doelgroep 

Inzetten op een omnichannel strategie is vandaag de dag een best practice voor elke marketeer. In de toekomst zal de focus echter niet langer liggen op het ondersteunen van zoveel mogelijk kanalen en het naadloos integreren ervan. De focus verschuift naar de klant. Wat is het juiste kanaal voor een specifieke klant, in een specifieke situatie? Bedrijven moeten - door verregaande kennis van haar klanten - slimme keuzes maken en (sneller dan) real-time de juiste content aanbieden, via het meest geschikte kanaal voor die specifieke klant op dat moment.

Waar zet je best op in in de toekomst: 

  • Chatbots

Chatbots kunnen voor veel bedrijven vandaag reeds een slimme investering zijn. Zeker voor bedrijven die heel wat customer support leveren, is de ROI aanzienlijk. Heel wat bedrijven werken al met chatbots of zijn volop bezig met het implementeren ervan.

  • Spraaktechnologie is booming

In de US en het Verenigd Koninkrijk beschikken heel wat gezinnen over een smart speaker à la Alexa en verrichten er zelfs aankopen mee. In België lopen we misschien nog wat achter, maar ook de behoudsgezinde Belgen zullen ongetwijfeld weldra op de kar springen.


  • Videos

Een uitgebreide tekst lezen of een geanimeerd filmpje bekijken dat in enkele minuten uitlegt wat je wil weten. De keuze is snel gemaakt. Videos zijn onontbeerlijk de dag van vandaag. En in tegenstelling tot de meer complexe zaken zoals het inzetten van smart speakers als verkoopskanaal, is inzetten op videos, eenvoudig en doenbaar voor elke marketeer.

Laat Artificial Intelligence helpen bij het personaliseren

AI is here to stay. Dus laten we er dan maar optimaal gebruik van maken. Persona onderzoek, blog thema's, copywriting en conversie-optimalisatie. AI laat toe om een heel aantal zaken te automatiseren of allezins voor te bereiden zodat de marketeer er vervolgens mee aan de slag kan. Hierdoor komt er meer tijd vrij voor het menselijke, creatieve denkwerk waarmee je echt het verschil kan maken ten opzichte van concurrenten. 

Zorg voor relevante, hyper persoonlijke content

Personas. Als marketeer is het ongetwijfeld een gekend concept en misschien minder baanbrekend dan spraaktechnologie en AI maar… zetten bedrijven ze ook voldoende in om effectief content op de website te personaliseren? Bart Omlo toonde hoe het eenvoudig kan via Kentico, het all-in-one platform voor content management, online marketing en ecommerce. Lovable content. Made easy. Het kan! 


Wil je meer lezen over de mogelijkheden, check dan zeker ons artikel rond content personalisatie in Kentico.

An Dufour

Driven Project Manager interested in content marketing technology