Kentico marketing tools: de kracht van content personalisatie

Feature highlight

Heel wat mensen spenderen behoorlijk wat tijd op allerlei media. De hoeveelheid content die geraadpleegd wordt per dag is enorm. Om ervoor te zorgen dat content indruk maakt, moet je ervoor zorgen dat die content relevant is. Als personalisatie goed wordt aangepakt, zal de conversie verhogen. 

Een goede aanpak start met een doordacht plan: Waarom is personalisatie belangrijk? Hoe pakken we dit aan? Welke data hebben we nodig? Wat met GDPR? Zodra de doelen duidelijk zijn, is het belangrijk om ook de juiste tools te kiezen om de plannen om te zetten in realiteit.

Een digitaal marketing platform zoals dat van Kentico bevat heel wat functionaliteiten, ook o.a. om content te personaliseren. 

Online marketing in Kentico


De online marketing tools van Kentico geeft een 360°, real-time zicht op elke bezoeker. Bezoekers segmenteren in contactgroepen of automatisch toekennen aan persona’s laat vervolgens toe om bezoekers gepersonaliseerde content te bieden en gericht marketing acties uit te voeren. Gericht, gepersonaliseerd en efficiënt werken draagt bij tot optimale conversie & ROI.

Personas

Een persona is een fictief karakter met behoeften, ambities en gedragingen die een bepaalde doelgroep typeren. Met Kentico kunnen bezoekers van een website automatisch ingedeeld worden in personas op basis van regels gelinkt aan surf- en klikgedrag bijvoorbeeld. 

Personas

Elke regel die wordt ingesteld stemt overeen met een bepaald aantal punten. Elke bezoeker accumuleert punten door bijvoorbeeld acties uit te voeren die beschreven staan in de regels. Zodra het minimum aantal punten van de persona wordt bereikt, wordt de bezoeker automatisch toegekend aan die persona. 

Rules

Content personalisatie

Vervolgens is het mogelijk om content op de website aan te passen aan een specifiek persona. Zo is het mogelijk om aan bezoekers die voldoen aan de persona "Janice, de café eigenares", op de home pagina een specifieke banner te tonen “Nieuw. Onze koffie is nu ook verkrijgbaar in bulkverpakking”.

personalisatie

Naast personas, is het ook mogelijk om content te personaliseren per contact groep. Dat is bijvoorbeeld handig om regionale content te tonen aan bezoekers. 

E-mail marketing & Marketing Automatisatie

Ook e-mails kunnen conditioneel opgebouwd worden op basis van contact groepen en personas. Zo kan bijvoorbeeld de content in de nieuwsbrief naar een gebruiker van het type "Janice, de café eigenares" er anders uitzien dan de nieuwsbrief naar "Christophe, koffieliefhebber". En ook de marketing automation flows kunnen anders verlopen per persona. Bijvoorbeeld, een bezoeker met persona "Christophe" leest een artikel rond een nieuw koffie brandingsproces. Dit triggert een marketing email die de gebruiker een update geeft over de nieuwste koffie in het gamma die gebruik maakt van dit proces. De gebruiker wordt doorverwezen naar de product pagina. Als datzelfde artikel gelezen wordt door een bezoeker met persona "Janice", dan zou die een marketing mail ontvangen die doorverwijst naar de product pagina voor de bulk verpakking.  

automation


Meer weten over de marketing mogelijkheden van Kentico? Contacteer ons of bekijk de product pagina van Kentico.